Campbell Co ApS

Three Trends in CSR Communication – Article from K Forum (in Danish)

 

CSR? Ikke her! Det er bestemt ikke den danske branche, der driver udviklingen fremad inden for CSR-kommunikation. Danske virksomheder er ifølge en analyse fra Deloitte nogle af de dårligste i Europa til at kommunikere om CSR og bæredygtighed. Kig ud og lær globalt: CSR integreres i brandet. CSR visualiseres. Og CSR involverer brandets brugere.

Ved overrækkelsen af reklamebranchens gyldne løver i Cannes i år var det tydeligt, at de, der blev belønnet, var brands, som bidrager til verden med mere end sorte cifre på bundlinjen. Interessant nok viser disse cases også, at en stærk, bæredygtig profil kan styrke loyalitet, brand value, synlighed og salg. For kunderne vil gerne købe meningsfulde ydelser. Det gælder både B2B og B2C. Blandt andet har flere og flere myndigheder og virksomheder en indkøbspolitik, hvor bæredygtighed indgår. Så det giver mening at give virksomhedernes sociale ansvar både opmærksomhed og budget.


Dette års store vinder i Cannes var Chipotle med deres ’contentdrevede’ marketingplatform Cultivating a Better World, der både vandt en pris for bedste film og en for bedste ’branded content’. Gennem de seneste 17 år har Chipotles brandhistorie udviklet sig fra at være en historie om de buritos, de sælger, til en historie om bæredygtigt landbrug.

Læs hele artiken på KForum her

Comments are closed.